Czy przy prowadzeniu własnej działalności przydaje się CRM?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: EP

Czytano: 767 razy | Kategoria: Biznes | Ilość słów: 458 | Data: 23.04.14 | 0 komentarzy



Koncepcja CRM (z ang. customer relationship management), czyli zarządzania relacjami z klientem, znana jest w świecie biznesu od wielu lat. Jednakże jej znaczenie wzrosło dopiero w ostatnich latach ze względu na lepszy dostęp do nowych technologii i możliwości elektronicznej integracji różnych danych.


Definicje CRM są bardzo różnorodne, tak jak i wielorakie są możliwości wzajemnego oddziaływania firm na linii producent, handlowiec, klient. W zależności od tego jaką działalność gospodarczą prowadzimy – od specyfiki działania przedsiębiorstwa, jego produktów, rodzaju klientów (np. wielu drobnych czy niewielu dużych) oraz niezbędnych (dla lepszej skuteczności) metod działań rynkowych – możemy zadania CRM definiować niezwykle szeroko. System zarządzania relacjami z klientem (CRM) może być też rozumiany jako wyodrębnione pojęcie w informatyce. Określamy nim wówczas metody, oprogramowanie i zwykłe możliwości internetu ułatwiające przedsiębiorstwu, w bardzo uporządkowany sposób, wypracowanie odpowiednich relacji ze swoimi kontrahentami. Takie właśnie funkcjonowanie CRM jest obecnie dla naszej gospodarczej praktyki najbliższe i najczęstsze.

 

Sprawne działanie systemu CRM nie byłoby możliwe bez stworzenia baz danych oraz funkcjonowania sieci informatycznych. Warto, w przypadku każdej działalności gospodarczej posiadać elektroniczną, szczegółowa bazę danych swoich klientów. W bazie zamieszczać powinniśmy informacje, które mogą nam posłużyć dla znacznego zwiększenia szybkości i efektywności kontaktów z danym kontrahentem. Na podstawie zanotowanych danych, możemy ukierunkować działania firmy tak, by lepiej zaspakajały potrzeby konsumentów.

 

Najprostsze i najczęściej wykorzystywane możliwości CRM przy prowadzeniu własnej działalności to:

  • odnotowywanie w systemie informatycznym faktu dokonania zakupu towarów lub usług, z wyszczególnieniem ilościowym, wartościowym oraz szczegółowymi uwagami czy też oznakowaniami,

  • podejmowanie akcji wysyłania ponaglenia, w przypadku braku zapłaty w określonym terminie,

  • przy trwającym braku wpłaty, systemowe automatyczne drukowanie korespondencji do wysyłki w formie przypomnienia, albo też wysyłanie SMS,

  • automatyczne dodawanie danych nieterminowego klienta do kolejki rozmów telefonicznych pracownika zajmującego się śledzeniem płatności lub prawnika firmy, z prośba o wszczęcie postępowania,

  • automatyzacja wysyłania ofert handlowych, najczęściej specjalnie sprofilowanych, dzięki wcześniej zgromadzonym danym,

  • automatyczne generowanie i wysyłanie kartek z gratulacjami bądź życzeniami z okazji np. świąt, jubileuszy, czy urodzin naszych kontrahentów.

 

System CRM stanowiący zwykle dodatek do programów księgowości internetowej (dobre portale oferują go w nawet gratis dla tych, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą) przynosi nam istotne korzyści, chociażby w postaci krótszego cyklu sprzedaży, retencji klientów, ograniczenia kosztów administracyjnych czy usprawnienia i przyspieszenia pozyskiwania wszelkich informacji dla celów własnych oraz do sprawozdawczości. Podobnie, jak z innych programów księgowości internetowej, tak i w tym przypadku, możemy z systemu CRM korzystać niemal z każdego miejsca na globie.




Podpis


Ocena: 1.0


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.