Storytelling czyli nowoczesna forma komunikacji

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: audiobiznes

Czytano: 325 razy | Kategoria: E-biznes | Ilość słów: 374 | Data: 24.01.13 | 0 komentarzy



Współcześnie coraz większą popularność zyskuje storytelling, który jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory.


Współcześnie coraz większą popularność zyskuje storytelling, który jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. Niesamowity efekt i wysoki poziom skuteczności zawdzięcza dzięki jednoczesnemu oddziaływaniu na mózgowe ośrodki kreatywnego oraz logicznego myślenia. Taką technikę stosuje wiele znanych marek np. Nike, Coca-Cola czy Apple. Dzięki niej firmy oszczędzają średnio 100 milionów $ rocznie.

Przejdźmy zatem do szczegółowego opisu tej techniki. Stworzenie pewnej historii jest umiejętnością komunikowania, która w pewien sposób zaangażuje emocjonalnie słuchacza  oraz wciągnie w dialog, stale zapadając w jego pamięci. Historie bowiem są idealnym narzędziem zapamiętywania oraz nauki. Powiązując odpowiednie fakty w łatwy sposób można zrozumieć całość kontekstu. Oprócz tego w pewien sposób pomagają zrozumieć ich działania, lecz co najważniejsze motywują, inspirują oraz działają wręcz kojąco.Tak duży ładunek emocjonalny pozostaje w pamięci słuchacza dłużej niż suche definicje oraz liczby.  Warto tutaj wspomnieć o analizie użytkowaników opartych na storytellingu. Technika ta wzmacnia efektywność prac projektowych oraz ułatwia lepsze poznanie odbiorców.

Storytelling stanowi podstawę do wspólnej komunikacji. Często też zdarza się, że jest idealnym przykładem i argumentem przekazanym odbiorcom. Łatwiej bowiem wytłumaczyć słuchaczowi pewną kwestie przywołując historię, która przytrafiła się na prawdę, niż opisując ją samymi określeniami.  Idealnym przykładem jest książka J.Holtje „Potęga opowieści”, która w ciekawy sposób przytacza historię znanych dyrektorów dużych firm. Opowiadając historię innych osób możemy przyczynić się do zmotywowania i poprawy doświadczenia słuchaczy. W książce tej opowieści wydają się wręcz nieprawdopodobne, jednak mimo tego wiemy, że opowiadają o realnych jednostkach, które odniosły w swoim życiu duży sukces. 

Pamiętajmy jednak, że istnieje jeden ważny warunek w storytellingu -  opowiadane historie muszą być prawdziwe. Jeśli sam nie potrafisz uwierzyć w to, co mówisz i nie jesteś przekonany o swojej skuteczności, to także nie uwierzą w to też Twoi słuchacze. 




Podpis

Ania


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7020
Autorzy: 1925

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.