O czym pamiętać zakładając firmę?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Justyna

Czytano: 550 razy | Kategoria: Biznes | Ilość słów: 365 | Data: 16.02.12 | 0 komentarzy



Założenie firmy jest w dzisiejszych czasach proste – wystarczy wypełnienie odpowiedniego formularza, odwiedzenie kilku urzędów i oczekiwanie na odpowiednie dokumenty. Są jednak kwestie, o których trzeba pamiętać, niemal niezależnie od tego, jaki biznes się zakłada. O jakich?


Jeszcze przed założeniem firmy trzeba pomyśleć o dobrym biznesplanie. Bez niego, firmę możemy zamknąć tak szybko, jak ją otworzyliśmy. Po co na przykład w małym miasteczku kolejna piekarnia, skoro są już trzy i sprzedają chleb, który cieszy się popularnością dzięki niepowtarzalnemu smakowi? Niemal pewne jest, że konkurencja nawet nie pozwoli kolejnemu takiemu biznesowi zaistnieć. Pomysł musi być więcej na tyle innowacyjny, aby znalazł odbiorców.

Obok biznesplanu dość istotną kwestią jest siedziba firmy. O ile w mniejszych miasteczkach nie ma problemu ze znalezieniem choćby niewielkiego, taniego biura, o tyle w większych może być z tym problem. W tym wypadku świetnym rozwiązaniem jest wirtualne biuro. Warszawa czy też inne miasta proponują tego typu usługę – wtedy też adres naszej firmy to na przykład Aleje Ujazdowskie czy plac Solidarności. Co ważne, wirtualne biuro umożliwia również obsługę korespondencji wychodzącej i przychodzące oraz odbieranie telefonów – wszystko w zależności od pakietu, na który się zdecydujemy.

Założenie nowej firmy to również czas, jaki musimy poświęcić na jej promocję. Niestety, grono znajomych i sąsiadów, którzy będą chcieli skorzystać z naszych usług szybko się wyczerpie. Im większa konkurencja, tym więcej czasu i pieniędzy trzeba będzie włożyć w reklamę biznesu, czy to w internecie czy też w formie tradycyjnej. Oczywiście najlepiej wybrać obie opcje – dziś większość ludzi szuka usługodawców w internecie, choć nie należy zapominać również o ulotkach czy ogłoszeniach w prasie czy lokalnym radiu – wszystko w zależności od branży, którą reprezentujemy.

Nowo powstałą firmą trzeba też umieć efektywnie zarządzać. Mowa tu zarówno o zaopatrywaniu w towary, kierowaniu zespołem, ale również o kontaktach z klientami. To właśnie dzięki nim budujemy swoją markę i to od nich zależy, czy obecni klienci polecą nas nowym. Jeśli uda nam się zadbać o wyżej wymienione aspekty, długo nie opędzimy się od zleceń, a nasza firma będzie skazana na jedno – wielki sukces.




Podpis


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.