Promocja w internecie

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: berszi

Czytano: 435 razy | Kategoria: Reklama i promocja | Ilość słów: 391 | Data: 19.07.13 | 0 komentarzy



Reklama od zawsze była niezmiernie ważna dla funkcjonowania wszelkiego rodzaju firm i jest praktykowana właściwie od zarania dziejów. Już w starożytności targi pełne były przekrzykujących się wzajemnie kupców, a ten, który krzyczał najgłośniej, miał realne szanse na największe zyski.


Na przestrzeni wieków reklama ewoluowała – wdarła się najpierw do przestrzeni miejskich i usiała je tysiącami kolorowych tablic, bilbordów i łopocących na wietrze flag. Zaczęto wznosić promujące najróżniejsze firmy i produkty figury i reklamy przestrzenne, często swoją krzykliwością przyćmiewając wiekowe kamienice czy posągi. Później krzyki przekupek, wraz z rozwojem technologii, nabrały zasięgu i rozmachu – przeniosły się bowiem w eter za pomocą radia. Wraz z nastaniem telewizji reklama doznała szalonego rozwoju i rozkwitła na dobre, praktycznie dominując to medium.

W XXI wieku to wszystko jednak powoli przemija, bo życie coraz bardziej przenosi się do sieci. W dzisiejszych czasach to już nie telewizja gra pierwsze skrzypce – najważniejsza jest bowiem promocja w internecie. Ukuto nawet powiedzenie, że „jeżeli nie ma cię w google, to znaczy, że nie istniejesz”. Nie da się ukryć, że google zdominowało – czy nawet „zmonopolizowało” - rynek wyszukiwarek internetowych i brak firmy w pierwszych dziesięciu jej wynikach oznacza dla takiego przedsiębiorstwa co najmniej spore kłopoty. Stąd powstało zapotrzebowanie na całą nową gałąź firm zajmujących się reklamą i promocją – agencje SEO zaczęły pojawiać się jak grzyby po deszczu i w tej chwili w każdym większym mieście można znaleźć ich dziesiątki, jeżeli nie więcej.

Ale reklama musi się wciąż rozwijać i szukać nowych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta – firmy SEO dobrze wiedzą, że w końcu każda świeżo odkryta nisza zrobi się zbyt zatłoczona i trzeba szukać nowych rozwiązań. Nie tylko po to, aby dać przewagę swoim klientom – choć to jest oczywiście głównym priorytetem, ale również po to, by wyprzedzić swoją własną konkurencję w walce o nowego klienta. Dlatego wciąż powstają nowe techniki i sposoby reklamy, takie jak blog marketing, czyli promowanie klienta za pomocą niezależnych blogerów. Firmy pozycjonujące stają się w tym przypadku łącznikiem i negocjatorem pomiędzy klientami i osobami prowadzącymi blogi.

Trzeba przyznać, że od czasów wydzierających się przekupek reklama zrobiła niesamowite postępy, w głębi jednak polega ona wciąż na tym samym – trzeba wytworzyć jak największy szum informacyjny, a ten, kto krzyczy najgłośniej, ma największe szanse na sukces.




Podpis


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7020
Autorzy: 1925

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.