Sztuczki sklepowe

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Szczotka

Czytano: 443 razy | Kategoria: Finanse i ekonomia | Ilość słów: 303 | Data: 09.07.13 | 0 komentarzy



Reklama dźwignią handlu. Sklepy mają jednak swoje sposoby na zwrócenie uwagi klienta już w środku. Nie tylko przeceny (często fikcyjne) nas kuszą. Jakie inne sztuczki stosują właściciele?


Po pierwsze sklep z oświetleniem Szczecin oraz wiele innych miast kuszą witrynami, które migoczą – takie efekt jest widoczny zwłaszcza zimą, gdy wszystkie sklepy są pięknie udekorowane. Ciepłe, przyjemne światło, ładny zapach (ukryte odświeżacze powietrza) i muzyka, która nie może być ani za głośna ani za cicha – to triki sklepowe. Hałas rozprasza – klientki w sklepie odzieżowym się wówczas męczą i szybciej opuszczają sklep. Gdy muzyka jest przyjemna dla ucha i lubiana przez większość, chętniej zostaje się w pomieszczeniu i buszuje między wieszakami. Oświetlenie buduje przestrzeń – rzeczy najdroższe są podświetlone najbardziej, to co ma być ukryte, jest zaś niewidoczne. Warto przyjrzeć się temu jak wyglądają przymierzalnie. Wiele się mówi o wyszczuplających lustrach, dzięki którym wydaje się, że ubrania lepiej leżą.Klienta, która czuje się smuklejsza chętniej kupi sukienkę albo i dwie... Gdy ekspedientka doradzi jej w fachowy sposób, na pewno będzie jeszcze bardziej zadowolona...

 775_3961965.JPG

Lokalizacja produktów

Strategia przechwytywania klientów jest widoczna przede wszystkim w marketach – gumy do żucia, drobne cukierki czy inne słodycze często znajdują się przy kasie. Osoba, która czeka w kolejce odruchowo sięga po takie drobiazgi, które wydają się niedrogie – to jednak zakup dodatkowy, który nie był planowany i umieszczony na skrupulatnie sporządzonej liście zakupów. Po drodze do półek z alkoholem, przechodzimy przez dział z przekąsami – paluszki i chipsy idealnie pasują do piwa, nawet jeśli nie planowaliśmy ich kupić. Właściciele sklepów wiedzą jak oszukać klientów – na nasz wybór ma wpływ wiele czynników, o których nie zdajemy sobie nawet sprawy. Kolor, umiejscowienie w sklepie i jakość obsługi ma znaczenie.




Podpis

Zakupowa dziewczyna


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7020
Autorzy: 1925

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.