Przesyłki kurierskie w przedświątecznym okresie

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Kat

Czytano: 357 razy | Kategoria: Transport i logistyka | Ilość słów: 370 | Data: 20.12.13 | 0 komentarzy



Okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia obfituje w gorączkowe zakupy upominków, prezentów oraz artykułów przydatnych w domu w tym czasie. Sprzęt AGD duży i mały, odzież, książki, elektronika, kosmetyki, sprzęt sportowy, artykuły spożywcze - pod koniec grudnia sprzedaż wzrasta wielokrotnie.


W dobie internetu, gdy coraz większą popularnością cieszą się sklepy internetowe, a wraz z nimi wygodne zakupy wirtualne bez konieczności wychodzenia z domu, coraz więcej pracy mają także firmy kurierskie. Dostarczają przesyłki nie tylko z internetowych hurtowni i sklepów ale także od prywatnych osób, które w okresie przedświątecznym z chęcią przesyłają paczki najbliższym.

Na rynku kurierskim koniec roku jest okresem wzmożonych zleceń. Szczyt oznacza nawet dwukrotny wzrost dostarczanych przesyłek kurierskich w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami. Znany Internetowy Portal kurierski na podstawie własnych doświadczeń stwierdza, że liczba tych usług najintensywniej wzrasta na rynku krajowych przesyłek, chociaż oczywiście międzynarodowe również w tym czasie cieszą się większym powodzeniem.

W tym gorącym okresie dla firm kurierskich ważna jest świetna organizacja pracy, wysoki poziom obsługi wszystkich klientów, punktualność oraz brak uszkodzeń przesyłek. Nie można z dnia na dzień  przyjąć zmasowanej ilości zleceń, bez wcześniejszego zaplanowania pracy, które powinno rozpoczynać się już na kilka miesięcy przed końcem roku. Przeprowadzane są wtedy prognozy bazujące na doświadczeniu, nabytej wiedzy, obserwacjach rynku oraz rozmów przeprowadzanych z kluczowymi klientami. Prócz tego kładzie się duży nacisk na dodatkowe szkolenie kadry, a urządzenia techniczne w sortowniach i terminalach podlegają szczegółowej kontroli.

Gdy przewiduje się wzmożoną pracę, wtedy oczywiście najistotniejszy jest pracownik, który będzie musiał podołać większemu wyzwaniu. Aby nie przeciążać nadmiarem obowiązków pracowników a przy tym sprostać wymaganiom klientów, nieodzowne okazuje się prognozowanie, które pozwala rozplanować pracę załogi, z uwzględnieniem absencji pracowników związanej z urlopami czy też szkoleniami oraz dodatkowego zatrudnienia pracowników obsługujących magazyny oraz kierowców dostarczających przesyłki.

Warto również podkreślić potrzebę informowania klientów o ewentualnych trudnościach związanych z tym gorącym okresem, przypominając o tym, by uwzględniając wzmożony ruch w branży kurierskiej, dokonywali zakupów przez Internet oraz zlecali przesyłki znacznie wcześniej, niż zwyczajowo robią to w ciągu roku.




Podpis

www.szybkapaka.pl


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.