CRM – sposób na wyprzedzenie konkurencji

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: izobniow

Czytano: 412 razy | Kategoria: Komputery | Ilość słów: 407 | Data: 07.11.13 | 0 komentarzy



Współczesny rynek wymaga od firm dużego wysiłku, aby sprostać jego wymaganiom. Przedsiębiorcy poszukują coraz to nowych pomysłów, aby zwiększyć wydajność pracy i tym samym wyprzedzić konkurencję.


Skuteczne zarządzanie oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych to doskonały sposób, aby umocnić swoją pozycję na rynku. Sprawdźmy, jak system CRM mogą wesprzeć firmę w zyskaniu przewagi konkurencyjnej.

 Walka o klienta coraz częściej wymusza na firmach poszukiwanie nowych sposobów na zwiększenie swojej atrakcyjności na rynku.  Niska cena nie zawsze jest atutem, gdyż klient coraz większą uwagę zwraca na takie aspekty, jak sposób komunikacji, sprostanie jego wysokim wymaganiom, jak również na każdą inną tzw. wartość dodaną. Jak zatem wykorzystanie systemu CRM w codziennej pracy może wyróżnić firmę na tle konkurencji?

 CRM w skrócie

 CRM (z ang. Customer Relationship Management) jest koncepcją określającą zespół procedur mających na celu optymalizację procesów zarządzania relacjami z klientem. Używając określenia „system CRM” mamy natomiast na myśli narzędzie wspierające działania biznesowe oraz umożliwiające optymalizację poszczególnych procesów. Wśród głównych obszarów CRM wymienić należy: zarządzanie relacjami z klientem, zarządzanie magazynem oraz dostawami, kontrolowanie budżetu, koordynowanie działań marketingowych, czy tworzenie różnego rodzaju raportów i analiz. 

System CRM zyskał dużą popularność w dużych firmach, które posiadają rozbudowaną strukturę organizacyjno-sprzedażową. Obecnie coraz częściej po tego typu rozwiązania sięgają również małe i średnie przedsiębiorstwa, które nastawione są na innowacyjność.  Dzięki temu mogą lepiej i efektywniej zarządzać działalnością i tym samym konkurować z większymi firmami.

 Jak wyprzedzić konkurencję

Obecnie niemal każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie dla pozycji firmy ma stałe monitorowanie rynku oraz konkurencji. Czy system CRM może okazać się na tym polu przydatnym narzędziem? Jak najbardziej tak. Wśród wielu jego funkcji znaleźć możemy wygodny moduł umożliwiający analizę trendów oraz przygotowanie prognoz biznesowych, na podstawie których właściciele firm są w stanie podejmować racjonalne decyzje, a także dostosowywać działania do zmieniających się potrzeb rynku. 

Zdobycie klienta, czy nawet utrzymanie dobrych relacji z obecnymi partnerami biznesowymi wymaga od firm coraz większego wysiłku oraz bardziej efektywnych działań, dzięki którym są w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów. Systemy CRM okazują się być doskonałym narzędziem pozwalającym budować relacje biznesowe, oraz wspierającym wszelkie procesy produkcyjne w firmie.

 




Podpis

IT


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.