Problemy z miesiączką

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: Dysentery_gary

Czytano: 306 razy | Kategoria: Kobiety | Ilość słów: 664 | Data: 28.04.12 | 0 komentarzy



Syndrom napięcia przedmiesiączkowego, skurcze i wzdęcia to cena, jaką muszą płacić kobiety za zdolność rodzenia dzieci. Ich nadpobudliwość nie wynika ze złośliwości, lecz ma swoje podłoże biologiczne, dlatego ciężko jest zapanować kobiecie nad tym, co dzieje się wtedy w jej organizmie. Jak to załagodzić?


Dla wielu kobiet wybawieniem w okresie miesiączkowania jest ibuprofen. Okazuje się jednak, że kobiety, których dieta jest zdrowsza i któe rezygnują z pewnych produktów czują się lepiej niż pozostałe. Niektóre produkty pomagają zrównoważyć poziom hormonów, poprawiają nastrój i regulują gospodarkę wodną organizmu. Jakie produkty zalecają specjaliści, by zmniejszyć objawy napięcia przedmiesiączkowego?

Nabiał oraz inne produkty bogate w witaminę D

Długofalowe badania, którymi objęto ponad 3 tysiące kobiet, wykazały, że kobiety, które piły cztery porcje niskotłuszczowego lub odtłuszczonego mleka dziennie, o 40% rzadziej cierpiały na nadpobudliwość związaną z miesiączkowaniem, niż te, które wypijały tylko szklankę dziennie. Inne badania wykazały natomiast, że wapń ma zdolność łagodzenia objawów tej dolegliwości.

Naukowcy nie widzą dokładnie, dlaczego wapń oraz witamina D, tak dobrze razem działają. Przypuszcza się, że zespół napięcia przedmiesiączkowego może wynikać z niedoboru wapnia, ponieważ objawy są podobne.

Staraj się spożywać 1000 do 1200 mg wapnia i 400 j.m. witamin D dziennie. Jest to równowartość czterech szklanek chudego lub beztłuszczowego mleka.

Szoinak, soja, ziarna zbóż oraz inne produkty bogate w magnez

Sałatka szpinakowa, pieczywo z mąki razowej, gryki i piełnoziarnistej mąki kukurydzianej - wszystkie te produkty są bogate w magnez i do pewnego stopnia chronią przed nadpobudliwością związaną z miesiączkowaniem. Magnez jest składnikiem odżywczym ważnym w wytwarzaniu dopaminy - hormonu poprawiającego nastrój. Dopamina pomaga także równoważyć funkcjonowanie nadnerczy i nerek, a tym samym zmniejsza ryzyko zatrzymania się płynów w organizmie. W dwóch brytyjskich testach, kobiety które zażywały 200 mg magnezu dziennie (równowartość mniej więcej 1/4 szklanki migdałów lub porcji szpinaku), już w drugim miesiącu badań, podczas miesiączki mniej przybierały na wadze, miały mniejsze wzdęcia i mniej wrażliwe piersi, niż te, które zażywały placebo. 

Staraj się przyjmować nie więcej niż 300 mg magnezu dziennie. Pół fileta z halibuta zawiera 170 mg magnezu. Szklanka mąki pełnoziarnistej 166 mg, szklanka gotowanego szpinaku 157 mg, a szklanka soi - 148 mg.

Orzechy, nasiona, kiełki zbóż oraz inne produkty bogate w witaminę E

Jedzenie takich produktów jak migdały i nasiona słonecznika nie jest uciążliwe, a może pomóc w złagodzeniu objawów miesiączki. W trwających 3 miesiące badaniach, które objęły 46 kobiet przyjmujących dziennie 400 j.m. witamyny E, psychiczne i fizyczne objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, zmniejszyły się.

Staraj się zjadać z pożywienia około 15 mg witaminy  E dziennie. Jedna łyżka oleju z kiełków zbóż zawiera ponad 20 mg, a 30 g migdałów - 7 mg witaminy E.

Małże, ostrygi, wołowina i soja oraz pokarmy bogate w żelazo

Jeśli co miesiąc cierpisz z powodu silnego krwawienia, spróbuj wzbogacić swoją dietę o żelazo. Chude czerwone mięso i ostrygi, są doskonałym jego źródłem. Należy jednak uważać, by nie przesadzić, ponieważ u kobiet zażywających zbyt duże ilości czerwonego mięsa, zauważono dwukrotnie większe ryzyko zachorowalności na endometriozę - bolesną dolegliwość, objawiająca się tym, że tkanka wyściełająca macice pojawia się w jajnikach lub jajowodach. Z kolei ostrygi, pomocne są w zwiększaniu szansy zapłodnienia komórki jajowej. U kobiet które spożywały ostrygi przynajmniej raz w tygodniu, szanse zapłodnienia wzrosły trzykrotnie. Jeśli właśnie strasz się o dziecko, ostrygi z pewnością okażą się pomocne. Spożywaj od 25 do 50 g ostryg tygodniowo i z tą samą częstotliwością sprawdzaj możliwość zajścia w ciążę, wykonując test ciążowy oraz odwiedzając ginekologa.

Staraj się zjadać 18 mg żelaza dziennie.To mniej więcej tyle, ile znajduje się w misce płatków owsianych lub szklance soi.




Podpis


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7020
Autorzy: 1925

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.