Czy nadajesz się na copywritera?

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: EP

Czytano: 512 razy | Kategoria: Twórczość | Ilość słów: 341 | Data: 30.10.14 | 0 komentarzy



Copywriter to zawód, którego nazwa wciąż wielu osobom kojarzy się z obsługiwaniem kopiarki lub – w gorszych przypadkach – koparki. I choć w obu opiniach jest ziarnko prawdy – choć tak naprawdę bycie copywriterem oznacza znacznie, znaaacznie więcej.


Co prawda trudno o jednoznaczną definicję tego, co robi copywriter, bo pod tą nazwą kryje się często zarówno SEO copywriter jak i redaktor, ale także copywriter kreatywny. Jednak wspólnym mianownikiem każdego copywritera jest niecodzienna kreatywność i zamiłowanie do języka i umiejętność łatwego i szybkiego operowania nim. Istotne jest także to. Aby mieć otwarty umysł, być dobrym obserwatorem i aby szybko się uczyć.

 

Copywriter powinien być także dobrym psychologiem i mieć zarówno wiarę we własne umiejętności, jak i bardzo wiele empatii i umiejętności słuchania i uważnego obserwowania innych. Dobry copywrtiter potrafi patrzeć na ludzi i dostrzec ich myśli, trendy i potrzeby – często jeszcze zanim ten sobie je uświadomi. Copywriter powinien umieć słuchać, ale także przełożyć to słuchanie na umiejętne zapisywanie i podsumowywanie tego, co widzi.

 

Copywriter więc z jednej strony kreuje, zaś z drugiej odtwarza i trafnie nazywa to, czego inni nie potrafią nazwać. Dobry copywriter nie powinien więc słuchać zarówno tego, co podpowiada mu jego talent i kunszt pisarski – ale nie zapomina o tym, aby słuchać innych. Bo przecież on pisze dla ludzi i jego zawodowym obowiązkiem jest szanowanie czytelnika – co najmniej na równi ze swoim talentem. Jeśli więc jesteś za bardzo przywiązany do swojego zdania i niezbyt interesuje się tropienie i spełnianie czyichś potrzeb – przemyśl czy naprawdę się to tego nadajesz.

 

Copywriter powinien kochać język i zabawę słowem. Jeśli nie lubisz pisać, tworzyć i kreować, możesz szybko zmęczyć się pracą copywritera – zwłaszcza seo copywritera. Język to najważniejsze narzędzie copywritera – jeśli napisanie tego samego, nudnego tekstu na 10 sposobów raczej Cię przeraża, a nie bawi – możesz szybko zmęczyć się tą pracą. Poza umiejętnością modyfikacji języka i grą słów, dobry copywriter powinien także znać zasady poprawnej pisowni – zarówno w teorii jak i w praktyce.




Podpis


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.