Historia perfum

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: interface1

Czytano: 423 razy | Kategoria: Kosmetyka | Ilość słów: 318 | Data: 10.03.14 | 0 komentarzy



Trudno wyobrazić sobie życie człowieka bez prawidłowego funkcjonowania wszystkich zmysłów. Dzięki nim możemy odbierać rzeczywistość w bogatszy sposób, bez zmysłów nasze życie byłoby mocno ograniczone.


Węch

Nie można w jednoznaczny sposób ocenić, który zmysł jest najważniejszy. Wzrok, słuch, smak, węch, dotyk? Pewnie każdy odpowie na to pytanie inaczej, jednak trudno będzie znaleźć osobę, która chciałaby się obejść bez zmysłu powonienia. Ogrom otaczających nas przyjemnych zapachów i związanych z tym doznań rekompensuje niewątpliwie obecność zapachów nieprzyjemnych, które również spotykamy w swoi życiu. Dzięki powonieniu możemy delektować się ekskluzywnymi perfumami, zapachem kwiatów w wazonie, przygotowanymi daniami, zapachem konkretnych miejsc itd.

Starożytne perfumy

Piękne zapachy kochamy od wieków. Historia perfum ma wielowiekowe tradycje, sięgające starożytności. Perfumy znane były w starożytnym Egipcie, Rzymie i Grecji, chociaż wykorzystywano je na początku do zróżnicowanych celów – nie tylko do pielęgnacji, namaszczania ciała i włosów, ale także do balsamowania zwłok, czy oddawania czci bogom. Perfumy stanowiły swego rodzaju magiczny eliksir, który miał zastosowania rytualne czy sakralne. W starożytności perfumy wytwarzano ze składników pochodzenia naturalnego – takich jak cynamon, płatki róż, kadzidło, szafran, mirra.

Później chętnie wykorzystywano także inną funkcję perfum – czyli tłumienia przykrych zapachów, mycie uważano bowiem za szkodliwe dla człowieka.

Światową stolicą perfum od XVI wieku jest Paryż. Przyczyniła się do tego Katarzyna Medycejska, stosująca perfumy do rękawiczek, aby zneutralizować nieprzyjemny zapach wyprawionej skóry.

Ogromny przemysł

Dzisiaj branżę perfumeryjną należy rozpatrywać w kategoriach wielkiego przemysłu, za którym stoją niewyobrażalne pieniądze. Ogromne budżety przeznaczone na marketing i szukanie nowych zapachów to znak czasów. Zatrudnianie znanych postaci ze świata mody, muzyki, kina czy sportu do firmowania swoim nazwiskiem nowych zapachów – damskich i męskich to chyba najpopularniejszy obecnie sposób przyciągnięcia klientów.




Podpis

Perfumy - Perfumeria internetowa Iperfumy.pl


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Komentowanie jest wyłączone.

Statystyki


Artykułów: 7017
Autorzy: 1923

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.