Zadbaj o dietę na wiosnę

PDF | Widok wydruku | Html

Autor: izobniow

Czytano: 481 razy | Kategoria: Zdrowe odżywianie i diety | Ilość słów: 438 | Data: 16.04.12 | 0 komentarzy



Początek wiosny to dla naszego organizmu czas, w którym po zimie zaczyna on powoli wracać do formy. Warto pomóc mu trochę dzięki odpowiedniej diecie.


O przesileniu wiosennym i związanymi z tym  dolegliwościami z pewnością słyszeliśmy nie raz. Ból głowy, osłabienie, drażliwość, złe samopoczucie, a do tego zła kondycja zdrowia naszych włosów, skóry i paznokci to najczęstsze objawy występujące na początku sezonu wiosennego. Po zimie nasz organizm cierpi na deficyt witamin i minerałów, gdyż zimowa dieta była uboga w warzywa i owoce.

Aby szybko powrócić do formy warto już dziś zaplanować swoją dietę dostarczając naszemu organizmowi odpowiednich składników.

 Zacznijmy od śniadania. Pełnowartościowe pieczywo, zawierające dużo witamin z grupy B, ser biały bogaty w wapń to idealna propozycja na pierwszy posiłek. Doskonałym pomysłem będzie również posianie rzeżuchy, która jest istną skarbnicą witamin i minerałów. Pasuje zarówno jako dodatek na kanapki, jak również jako składnik sałatek oraz zup.

 Na drugie śniadanie koniecznie zjedzmy owoc, najlepiej jabłko.

 Obiad jest bardzo ważnym elementem naszej diety, bez względu na to jaki tryb życia prowadzimy oraz jaką ilością czasu dysponujemy. Na co dzień doskonale sprawdza się zupa, którą przyrządza się szybko, a z dodatkiem warzyw, stanowi bardzo dobre źródło witamin i minerałów.

Jeśli wolimy bardziej sycące dania obiadowe, możemy przyrządzić na przykład zapiekankę brokułową z mięsem, czy warzywa duszone z ryżem. Ciekawym pomysłem będzie przyrządzenie papryki faszerowanej. Jako nadzienie można zastosować dowolne składniki: mięso, ser, pieczarki itp. Możliwości są nieograniczone. Takie danie możemy serwować zarówno na co dzień, jak również na specjalne okazje.

 W sieci można obecnie znaleźć wiele serwisów oraz blogów prezentujących przepisy kulinarne, warto więc poszukać inspiracji u innych i skorzystać ze sprawdzonych pomysłów.

 Wiele osób nie wyobraża sobie obiadu bez deseru. I choć dietetycy przestrzegają, aby ograniczać cukry, to mała ich dawka podana w odpowiedniej formie z pewnością nie zaszkodzi.  Możemy przygotować galaretkę z owocami, która jest doskonałą alternatywą dla słodkich ciast, a przy tym zawiera dużo witamin. Jeśli uwielbiamy słodkie wypieki, nie kupujmy ich w sklepach, lecz spróbujmy piec ciasta samodzielnie. Wbrew pozorom nie jest to trudne, a domownicy na pewno docenią nasz wysiłek.

 Pamiętajmy, że podstawą diety powinny być warzywa i owoce. Dodawajmy je do wszystkich możliwych potraw, spożywajmy na surowo, jedzmy sałatki. Dzięki temu szybko powrócimy do formy po zimie.




Podpis

Irena Zobniów

Przepisy kulinarne


Ocena: Ten artykuł nie był jeszcze oceniany


Komentarze

Skomentuj

Nie masz uprawnień do komentowania. Musisz się zalogować.

Statystyki


Artykułów: 7020
Autorzy: 1925

Menu

Reklama




Najaktywniejsi autorzy



Zakatalogowani (670)
Natalia (412)
EP (372)
berszi (252)
gryzipiorek (236)
Justyna (224)
pismak (213)
Admin (207)
Karolina (181)
Ania (162)

Kategorie






© 2011-2013 Pioropolis.pl, Silnik: ArticleMS
Pamiętaj, administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkownika. Treści są własnością ich autorów.